1.800.476.0016 Logout
 

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Contact ModeratorContact Moderator
[Please DO NOT submit health questions to this address]
Omega-3 Lowers Cardiovascular Risks

 
Post new topic   Reply to topic    ghchealth.com Forum Index -> Heart Disease
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kala
Guest





PostPosted: Tue Feb 22, 2005 11:46 pm    Post subject: Omega-3 Lowers Cardiovascular Risks Reply with quote

How do omega-3 lower cardiovascular risk? There has been a lot of research on this topic and there are several possible mechanisms for these beneficial effects:

    Lowering triglycerides (lipids in your bloodstream)
    Reducing endothelial dysfunction (making your blood vessels healthier)
    Inhibiting monocyte adhesion and inflammatory mediators (reducing inflammation)
    Reducing heart arrhythmias
    Reducing hypercoagulability (reducing the chance of blood clots)


For more information, see the Omega-T (Omega 3) Advantage at http://www.yasoo.com/omega-t-adv.htm.
Back to top
jamesssss



Joined: 26 Dec 2005
Posts: 3

PostPosted: Mon Dec 26, 2005 9:08 am    Post subject: Re: Omega-3 Lowers Cardiovascular Risks Reply with quote

Meta-Analysis:
A meta-analysis recently published in the American Journal of Medicine reviewed 11 clinical intervention studies published between1966 and 1999. The relative risk ratio for patients supplemented with omega-3 fatty acids as compared to controls was 0.7 (P<0.001), 0.8 for nonfatal myocardial infarctions (P=0.16) and 0.7 (P<0.001) for overall death.

What does this mean for you? Well, a meta-analysis groups the results of several studies to make more meaningful conclusions. If you eat a significant amount of fish or take an omega-3 fatty acid supplement you can decrease your risk of dying by 30% or you risk of having a fatal heart attack by 20%. That is a pretty persuasive argument to supplement your diet with omega-3 fatty acids to fight heart disease!

Hypertension:
A meta-analysis on hypertension, that included 17 clinical trials, concluded that supplementation with omega-3 fatty acids reduced both systolic and diastolic blood pressure in hypertensive patients. The effect on non-hypertensive patients was minimal.

Arrythmias:
Several clinical interventions, including GISSI-3 mentioned above, studies have shown that omega-3 fatty acids reduce sudden death, especially in patients who have prior coronary artery disease. The decrease in sudden death is partly attributed to the reduction in fatal cardiac arrythmias. Recent animal studies are close to elucidating the mechanism behind this heart health benefit.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    ghchealth.com Forum Index -> Heart Disease All times are GMT - 6 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


800.476.0016

DISCLAIMER: The statements enclosed herein have not been evaluated by the Food and Drug Administration. The products and information mentioned on this site are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Information and statements made are for education purposes and are not intended to replace the advice of your treating doctor. Global Healing Center does not dispense medical advice, prescribe, or diagnose illness. We design and recommend individual nutritional programs and supplements that allow the body to rebuild and heal itself. The views and nutritional advice expressed by Global Healing Center are not intended to be a substitute for conventional medical service. If you have a severe medical condition, see your physician of choice. This web site contains links to web sites operated by other parties. Such links are provided for your convenience and reference only. We are not responsible for the content or products of any linked site or any link contained in a linked site.

SecurityMetrics Identity Theft Protected
BBB Online